Projecten
In 2010 zijn de eerste plannen gemaakt voor een modelspoor naar zuid Duits/Zwitsers/Oostenrijks voorbeeld.
Vanwege de beschikbare ruimte is er gekozen voor een U vorm.
De trap die nauwelijks wordt gebruikt, vormde een ware hindernis in deze baan.
Bij het maken van het baanontwerp moest hier terdege rekening mee worden gehouden.
Het camoufleren van een trap is geen makkelijke zaak, maar door gebruik te maken van hoogte verschillen, kan de trap aardig opgenomen worden in het landschap.
Omdat de trap nauwelijks gebruikt wordt, was het geen bezwaar om de treden te gebruiken als basis voor de hoogte verschillen.
Door de sporen op deze niveaus te brengen en deze in een berglandschap te verwerken, kan de trap voor een groot gedeelte worden gecamoufleerd.
Na het schetsen van de eerste railplannen, werd al snel duidelijk dat het wenselijk zou zijn om de twee uiteinden van de U vorm met elkaar te verbinden.
Door deze verbinding kon een doorlopend stuk baan gerealiseerd kan worden en waren er meer mogelijkheden voor afwisselend trein verkeer
Het probleem was echter dat dit ook de doorgang was om de baan te kunnen bereiken. De oplossing is gevonden in het maken van een demontabele brug.
De baan was oorspronkelijk voorzien van twee helixen om het hoogte verschil van schaduwstation naar de boven gelegen banen te overwinnen.
Maar door tussentijdse wijzigingen in het railplan, is er in één van de helixen een tweede helix gebouwd, waarbij er ook nog een verbinding tussen deze twee helixen is gerealiseerd.
In de baan zijn diverse tunnels en bruggen te vinden die geheel of gedeeltelijk zelf vervaardigd zijn.
Naast het sporenplan wordt er ook een autoweg met het Faller Car systeem aangelegd.
De gehele bouw van de baan is onder het hoofdstuk "projecten" te vonden.
Vanuit de hoofdkeuzebalk zijn deze projecten, die soms ook weer opgesplitst zijn, te selecteren.
Ook kun je gebruik maken van onderstaand menu.
Tunnelbouw

Bruggenbouw

Faller Car
