Laatste werkzaamheden aan de baan



Een overzicht over de laatste werkzaamheden aan de baan....




Bovenleiding.

056

Na heel veel pas en meetwerk, solderen, afstellen, uitlijnen, ombouwen, freezen en boren is het dan zover, de bovenleiding is voltooid.
Er is nu één in- en uitrijspoor voorzien van bovenleiding, en er is nog getwijfeld om een tweede spoor op het industrie terrein te voorzien van bovenleiding.
De vraag hierbij is of dit echt nodig is en of dit veel nut gaat hebben.
Als eerste hadden we het spoor naast het huidige spoor mt bovenleiding in gedachte.
Hierbij zou de nieuwe bovenleiding ook onder de kraan door moeten lopen, hetgeen niet alleen onrealistisch is, maar ook niet uitvoeerbaar was i.v.m. de doorrij hoogte.

Voorlopig houden we het even bij de huidige status van de aanleg, maar misschien kan de visie in de toekomst nog worden bijgesteld.
Natuurlijk is de zaak uitgebreid getest en zelfs de loc met de smalste pantograaf loopt overal feiloos doorheen.
Nu is het zaak om de rest van de baan even goed na te lopen en daar waar problem ontstaan met de smalste pantograaf zal de boel aangepast moeten worden.
Als deze klus ook is voltooit, is de baan in principe klaar om met gestrekte pantograven te kunnen rijden.

041 051
















Rest alleen nog dat de boel afgeschilderd moet worden, maar dat is weer een ander verhaal.
057


















Wordt vervolgd………





Naar projecten

Onder deze rubriek vind je de bouw en vorderingen van de diverse delen van de baan maar is ook te vinden aan de kop van elke pagina.....

Naar baanplan

De vorm van de baan was al bekend, nu nog een plan uitwerken.Een baanplan komt natuurlijk niet zo maar uit de lucht vallen, je .......

Keer terug

Terug naar de home page.....




" Als je de sporen volgt, kom je vanzelf op het eindstation. "